piatok 16. októbra 2015

Pekárne Starý Mlyn



Milujem pekárne! Vždy keď do nich vstúpim som ako vo vytržení. 
A najradšej mám pečivo na raňajky! 

Jedného krásneho rána, ešte keď svietilo slnko (teraz v Októbri už vôbec nesvieti), som bola odhodlaná vziať si svoje raňajky niekde po ceste do školy. Táto myšlienka ma doviedla až k pekárni Starý Mlyn. Všimla som si, že daná sieť pekárenských predajní prišla do Starého Mesta nedávno, tak som ju chcela otestovať. V ponuke majú chlebík, pečivo sladké/slané, obložené bagetky či už kávičku do ruky. 

Avšak ponuka obsahovala aj niečo nezvyčajné s názvom burek. Wow! A čo je burek?!
Ponúkali: - v sladkej verzii: višňový/jablkový (malý)
-v slanej verzii: syrový/ syrovo-špenátový/ mäsový (malý) zemiakový/ mäsový/ syrový (veľký)

Takže jeden burek prosím...




Nakoniec som si vybrala burek višňový. Išlo o pečivo podobné lístkovému cestu avšak bolo viac chrumkavé. Myslím, že to bolo cesto filo, z ktorého sa vyrába aj baklava a iné jedlá typické pre južnejšie krajiny. Hneď sa mi to nezdalo a tak som sa spýtala obsluhy, ktorá mi prezradila, že ide o Chorvátsku firmu. Tak a záhada vyriešená :D 


Burek bol veľmi dobrý avšak celkom dosť mastný. Určite nejde o niečo nízko-kalorické. Zrovnala by som to s fornetami, avšak v tomto prípade je burek ešte mastnejší.
  

Testovala som aj kukuričný rohlík- zlatý, malý rohlík na pohľad ale chuťovo obyčajný.




Jedna z pekárni je v podchode na Hodžovom námestí a druhá zas na Obchodnej ulici, oproti McDonaldu.


Burek na večeru cestou domov... špenátovo-syrový. Tiež výborný (mastnejší).

Vyskúšala som už aj burek mäsový ale ten mi moc nechutil. Prišiel mi veľmi VEĽMI mastný a zložením prázdny. (Ide o plátky mäsa, asi bravčového, vnútri filo cesta) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára